måndag 15 december 2008

Otacksamt


Idag fick jag syn på en påse med hö när jag tog en tur i en lokal matvaruaffär. Så kul tänkte jag, det ska jag köpa. Fåglarna kommer bli så glada. Rosig om kinderna och med glittrande ögon när jag tänkte på hur glada fåglarna skulle bli, byggde jag ihop några roliga fodergömmor åt dem med hö i.
"Så äckligt" sa fåglarna, "det är en kanin på förpackningen. Vi hatar kaniner. Ge oss citronmeliss."
(Winchester älskar givetvis kaniner, han vill ha en kanin. Men eftersom Avril lurat i honom att höet är mögligt vågar inte han heller smaka)

3 kommentarer:

  1. Härlig färg på den vackra pippin :)

    SvaraRadera
  2. Du har så´n fantasi när det gäller att skapa fodergömmor :) - inte bara det naturligtvis -

    SvaraRadera
  3. En kanin måste ju ändå vara bättre att önska sig än en katt... som Mango tjatar om. ;) Hö kan ju jag ,som tur är för fåglarna, inte ha pga allergisk sambo.

    SvaraRadera