måndag 8 december 2008

Julfixat

Fåglarna har som sagt varit oroväckande nere ett tag nu. Inte bara sen Hugo dog utan också före det. Fåglar är känsliga för sinnesstämningar och jag förmodar att de vetat precis hur det stått till med deras lille flockbror. Eftersom det tagit det steget längre och matstrejkar försöker jag hitta på något som kan få dem på andra tankar. (matstrejken är dock en fejkstrejk eftersom de gärna äter hirs och blåbärsris när jag bjuder)
Idag har jag alltså bytt plats på träden, slitit ner 90% av deras leksaker och hängt upp nya. Dessutom har jag hängt klängvänliga rep mellan möblerna.

Aah, tiden då vi levde i symbios har varat allt för länge. Det är så trevligt att ha det lite djungligare igen. Och att ducka för träd och rep på sin väg genom rummet är ju bara en bonus. Jag tror dessutom taktiken funkar för de är redan betydligt aktivare. Och mycket upprörda över att jag återigen förstört deras creek.

Den roliga klossgungan som Nella nästan malde till spån en gång i tiden är på plats igen.


Och gungan som Winnie och Hugo fick i lillajulklapp förrförra helgen hänger där den ska.



Rörgrenen är tillpiffad med klurisar, gungor och slevar. Dessutom hänger en lång hemgjord manet (från när Hugo var bebis *snyt*) ner från pinnen till ett träd.


Trädet nedanför pinnen, här syns bla maneten, några broar, en riskrans och så lite klurisar från portalen..



Fåglarna satt pep med skräckblandad förtjusning från det östra fönstret. Här syns de två repen och det det andra flyttade trädet.



Och så en titt på det gröna repet + fåglarna i fönstret (där det också hänger en grön bagel).


Det andra repet. Gymet har jag inte gjort något med, men jag hängde upp Nellas och Avrils lillajulleksak i gardinstången.




Och till sist en bild på det andra flyttade trädet.

6 kommentarer:

  1. Så perfekt det blev! Rena undulattivolit :D

    SvaraRadera
  2. Dina undulater har det jätte bra ;D
    Lyxit :D

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev, men det saknas någon på bilden, nämligen Hugo...*snyft* Det är såååååå tomt utan honom.

    SvaraRadera
  4. Vart får du själv plats? Bäddar du till dig på en av broarna i ena trädet?

    SvaraRadera
  5. oj oj oj vad mycket kul du har fixat åt dem :D

    SvaraRadera
  6. Kul att ni också gillar det ;)

    Lilo: jag brukar ta ett tidningspapper och breda över mig, bekvämt och bra.

    SvaraRadera