söndag 1 februari 2009

Årskrönika

Då har även vi skramlat ihop till år årsberättelse (bättre sent än aldrig heh). 2008 har varit ett långt år ur fågelsynpunkt. Med mycket bra och tyvärr endel dåligt.

Innan ni börjar läsa det här inlägget är det en sak ni bör lära er ang länkar:
Istället för att bara klicka på länken (och således slussas iväg från den här sidan), bör ni högerklicka på länken och välja "öppna i ny flik" alternativt "öppna i nytt fönster". Då slipper man försvinna iväg från huvudsidan stup i kvarten.


Januari
Bloggen föddes. Och det visade sig vara förvånansvärt roligt att blogga här. Jag har haft ungefär 1000 bloggar som jag stängt ner eftersom jag hållit på att dö av tristess vid tanken på uppdatering. Men dylika öden hotar ej denna blogg. (då skulle fåglarna lyncha mig)Det var också en mycket viktig dag då Winchester fyllde 1 år, det firades med pompa och ståt. Men som jag tidigare sagt är han mentalt 8 veckor gammal, och det kan inga födelsedagar ändra på.Vägde fåglarna och insåg att Avril var tjock som ett troll och rund som en boll. Winchester också tjock men inte lika brutalt fet som Avril. Bantningskuren inleddes


Februari
Hugo fyllde 2 år . Vem kunde ana att det skulle bli hans sista födelsedag. Hade vi vetat det hade vi helt klart firat dagarna sju och betydligt vildare. Nu nöjde vi oss med hirs och roliga saker vill jag minnas.

Mars
Vi framstår som riktiga partyprissar men nu ägnade vi oss åt att fira att Hugo bott här 2 år och Winchester 1. Vi smygfirade också min födelsedag, något som jag vill minnas att ni bloggläsare (haha som vi hade fler läsare än mig och Knytt då) slapp höra om det. På tal om att slippa saker slapp jag hirstårta och fick istället en tårtbuffé av godare slag. Fåglarna fick inte vara med för Avril var fet.Vi ägnade oss även åt att fota en påskbild av sällan skådat slag.
April
Om vi nu ska hitta något att fira så firade vi vår femte prenumerant. I övrigt verkar det inte ha hänt någonting värt att dokumentera trots att jag desperat läste alla aprils inlägg tre gånger för att hitta något vettigt. Avril gjorde sitt bästa för att liva upp situationen.




Maj
Åh om jag ändå kunde minnas något från maj. Jag vet att fåglarna är roliga mest hela tiden så jag förstår inte varför jag inte minns det. Jag var fullt upptagen med att förbereda för de kommande hönsen och bygga ett nytt träd . Och fåglarna passade på att upptäcka tjusningen med att förstöra datorer.



Juni
Äntligen sommar! Det är väl orsak till att fira om något. Hönsen flyttade in, fåglarna fick ännu en människokusin, och det åts gräsfrön dagarna i ända.


Juli
En underbar månad. Vi var hos Knytt ett par veckor, när jag åkte hem stannade fåglarna kvar för att fira sommarlov ytterligare någon vecka. Hugo blev kär i Flaxe, Winchester blev kär i Coco men bara när Avril tittade bort. Knytt passade även på att ringmärka Hugo under vilda protester från hans sida. I juli flyttade också Petronella in genom en synnerligen lyckad och överraskande kupp från Knytt och Syster H, och med det hade vi äntligen nått det magiska talet 4.



Augusti
Avril fyllde 1 år! Mycket trevligt mycket trevligt. Jag minns att jag låg i sängen med min då gamla skruttiga laptop och bloggade både här och på forumet för att hinna innan sovdags. Avril fick en skojig leksak men ett minimum av hirs eftersom hon efter 8 månaders bantning fortfarande var fet till och från. Vi samlade på oss kilovis med gräsfrön, rönnbär, grobladsstänger och annat som inte skulle vara tillgängligt under vintern.


September
Inte mycket spännande. De fortsatte förstöra saker, Petronella gick från avelsfågel med voljärliv till gosfågel på kort tid, och Hugo gillade plötsligt att bli kliad. Winchester var som vanligt mest glad och fluffig.

Oktober
Jag byggde några gym , Hugo kranbadade (lite ofrivilligt), vi blev utvalda som reklamnissar på bloglovin (men JAG såg då inte av någon reklam från dem), vi utvärderade bantningen och insåg att Avril är en jojobantare. Dessutom började Winchester köra med sitt mupptrick varje gång jag plockade fram en kamera. Det har han fortsatt med på VARJE bild sen dess. Och vi firade såklart att Avril bott här i ett år (Hugo var inte ett dugg parysugen)

November
Winchester och Avril blev farbror respektive moster till två mycket söta bebisar (som jag absolut måste blogga om någon dag, "Doris" bor i alla fall här), jag köpte en ny dator (som fåglarna trodde var deras bloggdator som de fått av de stora mängder pengar de fått av sina fans. Jag sa inget om hur det egentligen låg till)
December
Hugo var döende och ställde sig i bebiskö för att undvika att jag klantade till det. Allt var sorgligt. Hugo dog och allt blev om möjligt 10000 gånger sorgligare. Sen framstod allt som värdsligt och onödigt men både jag och fåglarna fick jättefina julklappar. Dock utan Hugo. Och det gjorde allting så mycket sämre. Buster flyttade in lite tillfälligt för att sedan få flytta till Knytt.

1 kommentar:

  1. Oj vilket år av både roliga och tråkiga saker. Fick dock en tår i ögat när jag såg bilderna på charmtrollet Hugo. Saknar han så mycket i bloggen.

    SvaraRadera