tisdag 27 maj 2008

Nytt träd

När vi ändå högg ner en jättestor hassel för att få plats med hönshuset så passade jag på att sno åt mig 3 stora delar av det (hasseln alltså). Sen byggde jag ett nytt träd åt fåglarna, de blev jättenöjda. (tror jag - det är bara Winchester som erkänner när jag gör något bra, och han pep jätteglatt). Jag blev också nöjd faktiskt, det är större än det gamla, hittills har jag inte satt fast några extrakvistar, det är bara själva stommen (vad blir stomme i bestämd form plural? stommarna? stämmerna?). Jag har inte heller hängt upp några leksaker än, det tänkte jag vänta med tills i morgon eller nåt. Det är nyttigt att leka med bara naturgrejer ibland tänkte jag.

1 kommentar:

  1. Mina hade dött av skräck om de såg det där jätteträdet. De säger att mitt lilla träd också är farligt! Det går bara att sitta i om det finns hirskolv där... annars inte. Mycket skum fågelpsykologi tycker jag.

    SvaraRadera