måndag 19 maj 2008

Matbrist

Nu är fåglarnas frön slut, och det är värre än det låter eftersom jag köper Knytts specialblandning från Göteborg. Och jag åker dit max 2 ggr per år (alldeles för sällan). Den maten går inte att få tag på här, det finns bara helt fel blandningar här. Och när jag hittade en som var nästan rätt var den fullproppad med pellets. SÅÅ irriterande.
I morgon måste jag i alla fall köpa ny mat, så det blir väl den dåliga blandningen, eller så måste jag försöka hitta lite olika frösorter och blanda en egen.
Puh så svårt det här är. Tur att kräken gillar färska gräsfrön bättre än köpta, idag har de glatt vräkt i sig sånt istället.

2 kommentarer:

  1. Mango älskar gräs han också! Jag plockar in och han hänger upp och ner i det och smaskar! =) Molly säger att det kan vara giftigt...

    SvaraRadera
  2. För all del, varför kommer du inte hit åt Göteborgshållet snart? Katten Windy undrar också och längtar efter sina små bevingade kusiner. Hon har också matbrist hälsar hon...(Torrfoder är tråkigt!)

    SvaraRadera