fredag 20 februari 2009

Hemma


Åter hemma. Fåglarna var mycket hungriga och dök ner för att slita mig i håret och äta mig levande när de fick syn på mig. De har återigen vägrat äta maten som fågelvakten serverat eftersom de någongång läst en historia om en kung som dog när fångvaktarna förgiftade honom. Här i närheten också! Givetvis tror de att det är något som skulle kunda hända dem, därför äter de inte mat från fångvaktare, bara från sin slav (undertecknad). Nu är de i alla fall mätta och jag lever än.

4 kommentarer:

  1. Kul att de saknat dig :) Och att du överlevde välkomsthälsningarna :D

    SvaraRadera
  2. Det var på håret ska jag säga! Men nu är de mätta och glada och skriker glatt ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på petronella!

    SvaraRadera
  4. Tacktack! Petronella kan inte annat än nöjd hålla med dig. Avril är av en helt annan åsikt givetvis

    SvaraRadera