tisdag 16 juni 2009

Snygg!


Shit, jag var nyss med om en uppenbarelse. Jag satt här i godan ro och tittade lite på hönsbloggar och mycket på undulatforum. Som jag brukar göra. Hör att en fågel landar bredvid mig och nöjt kommer traskande över bordet för att som vanligt lägga sig i lite och dela med sig av några värdefulla åsikter om allt. (Speciellt om det här med att såga hål i väggen så de kunde få flyga lite utomhus). Hur som helst, jag kastar en blick till vänster för att genera fågeln i fråga lite genom att fånleende upplysa den om hur pluttesnuttegullevullesötslisktigt fin den är. Och här någonstans trillar jag skrikande av stolen. För bredvid mig står världens snyggaste fågel! Det var nästan så jag fick lägga mig i framstupa sidoläge och andas en stund när jag insåg att det var Fjådor. FJÅDOR! Min bebis! Min gris! Han som så sent som i morse såg ut ungefär såhär, som en överkörd sparv alltså. Jisses. Var är mina blodtrycksmediciner när jag behöver dem som bäst?! Fjå..hä..däpä! Stor och snygg. Herregud *lägger mig ner igen*

7 kommentarer:

  1. Hoppsan då. Han har ju fått fjädrar. Vilken överraskning.

    SvaraRadera
  2. Verkligen! Känner mig helt överraskad. Mycket oväntat. Hur kunde jag inte se det här komma?

    SvaraRadera
  3. Vilken snygging, det går fort ibland att gå från ruggande till fullfjädrad igen :)

    SvaraRadera
  4. Men jisses! Han ser ju flera år äldre ut än Kerstin :O

    SvaraRadera
  5. Haddock: Javisst! Framförallt från skallig till snyggast. Ruggat har han gjort i en evighet känns det som.

    Doux: Men jag VET! Kerstin är fortfarande en bedårande bebis tycker jag. Fjådor känns både stor (nåja) och stilig.

    SvaraRadera
  6. Han är både stor och stilig. :D
    (stilig har han ju alltid varit) . ;)
    Såå fin och fullfjädrar allas vår Fjååådor!

    SvaraRadera