söndag 21 juni 2009

6. Nät!

I lördags morse återvände jag till stugan för att fortsätta bygga. Det går framåt i rasande fart om jag får säga det själv, och det får jag eftersom jag gör minst nytta av alla.

På morgonen sattes plankorna upp. Dessa skulle stadga voljären och och så skulle nätet fästas i dem.


Här har vi börjat näta! Det är bara 1 m brett så vi fick ta tre nätlängder till varje sida. Den nedersta delen var vikt in under själva stommen så att inga fåglar ska kunna ta sig ut. Och så inga fågelätare ska kunna ta sig in.


Jag beundrar nöjt fåglarnas utsikt. Och det är ju tur att jag uppskattar den för fåglarna kommer vägra låtsas om något alls.


Och slutligen var allting nätat! Förvisso skulle vi behöva bygga till en sluss (och givetvis näta den med) men våra två rullar var slut så det får vi ta nästa helg.


Och HÄR finns forumtråden om det, där finns fler bilder och utförligare förklaringar.

5 kommentarer:

  1. Ojoj vad fint det blev! Well done!

    SvaraRadera
  2. Det blir så fint och det lilla huset är ju så gulligt :)

    SvaraRadera
  3. Skoj att ni också gillar det! Ja huset är minst sagt litet, det ska bli kul att få måla det

    SvaraRadera
  4. Å vilken Fin Voljär de blir (Y)

    SvaraRadera
  5. Jaa jag tror den kommer bli jättebra!

    SvaraRadera