fredag 24 oktober 2008

På äventyr


Blogger funkade inte igår så det blev ingen uppdatering trots att Hugo varit ute på äventyr. Således kommer en rapport nu istället.
.
Hugo blev återigen en stursk fågel och sa att han ville följa med till övervåningen för Avril hade lurat i honom att all hirs kommer från ovanvärlden och nuuuu ville han ha hirs hirs hirs.
Han följde nöjt med upp för trappan och väl uppe tittade han sig storögt omkring både här och där och jag hade rundvisning i huset. När vi gått ett varv fick han syn på mormortvå och skrek förtjust och flög till henne för att titta vad hon hade för sig. Efter några loopar runt hennes huvud susade han tillbaka till mig för nuuu ville titta i vardagsrummet.
Han blev helt förbluffad över dess storhet och susade iväg som en oljad blixt så fort han fick syn på soffpotatisklubben. Han susade hit och dit och upp och ner och runt ikring i rummet innan han kontaktade mormortvå för att få landningstillstånd. Hon visade honom traktens sevärdheter (garn, änglar, lampor, klockor, giftiga blommor osv) och han var mycket nöjd över att ha fått en rutinerad guide som han själv uttryckte saken.
När jag tyckte vi skulle gå hem igen tyckte Hugo inte alls samma sak. Han tänkte inte alls släppa sin nyfunna vän för att komma med mig tillbaka till underjorden. Istället tänkte han vara äventyrlig och hoppade mellan allehanda giftiga blommor.
Efter tio minuters idogt tjatade på honom för att få honom att komma tillbaka plockade jag ner honom som ett moget äpple och efter en sista tur i rummet landade han snällt på färdtjänst för att få skjuts hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar