lördag 19 juni 2010

:EGD!


Inatt råkade jag somna i en av husets många andra sängar, jag kom hem klockan 3 och fick för mig att det vore kul att inte bli väckt av att ha två pratsugna nymfkakaduor på kudden 4 timmar senare. Så jag skrattade nöjt för mig själv och somnade glatt på tryggt avstånd från alla papegojor. Vad jag inte tog i beräkningen var att det här sovrummet ligger i andra änden av huset och därför väldigt nära hönshuset, och jag tänkte inte heller på att två nymfflickor är bra mycket trevligare att ha att göra med en två fullvuxna tuppar. (nej jag hade inte tupparna på kudden).

Klockan 07.01 vaknar både Ramses och Falcon, de känner att det är dags för resten av världen att stiga upp och kanske bjuda på lite spagetti eller bara vakna i allmänhet. Så de drar igång morgonens gal-serenad. Fantastiskt vackert. Den pågick bara i en halvtimme eller sådär.

Nu kan jag inte somna om. Det är för varmt här. Jag får plötsligt lust att gå iväg till Isabella och be om att bli klappad på huvudet. Det brukar hon göra när jag sover, fast då brukar jag bli sur. Hur som helst ångrar jag mig och vill gärna byta tillbaka så jag får nymferna igen och istället för de skrikande tupparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar