tisdag 7 juli 2009

Resefeber

I morgon ska jag åka till Knytt, herregud. Jag kanske missar båten! Eller tåget! Eller tar fel båt och hamnar i ryssland! Eller fel tåg och hamnar i norrbotten. Jag vet inte vad som vore värst. Men de två första alternativen är skrämmande troliga. Jag skulle behöva en muppskötare. Fåglarna de stannar hemma i sin voljär och roar sig, de har fin utsikt över ett par sorkfällor (över 32 stycken djur på ett par dagar) och så bor de granne med ett trastbo. Jag är ganska säker på att de försöker lära trastbarnen att lirka upp låset så de ska få komma ut och flyga lite på riktigt. Därför har jag gett dem besöksförbud men när jag inte står och bevakar dem kan man gissa sig till att de står och viskar instruktioner genom nätet.

1 kommentar:

  1. FSBarvtagareKGB måste räfsa dig till sibirien att putta snö :) annars allt blir fint.

    SvaraRadera