torsdag 15 januari 2009

The outsiders


Fåglarna har startat ett farligt gäng för att bekämpa de farliga gänget på utsidan. De är kaxiga nu när de har ett fönster emellan sig, men skulle jag låta de färgglada fluffbollarna gå i närkamp med the crazy joxers som talgoxarna kallar sig vet jag inte hur mycket som skulle återstå av mina fjantar. Än så länge nöjer de sig med att skrika öknamn åt varandra. Slagord som färgsnobb, maskätare, jordnötsskalle, prylbög och salmonellafågel är inte ovanliga.
Hur ska detta sluta...

4 kommentarer:

  1. Ja...Molly är förgrymmad på Bolltrasten (Tjocka Koltrasten) som äter massor med mat ute! ;)Jag har virkat undulater! =)

    SvaraRadera
  2. Bolltrasten är ju bäst, haha :)

    SvaraRadera
  3. Synd att de inte kan vara vänner :(
    Ibland är Juha och Aimo i köket med mig och då brukar det sitta en blåmes utanför fönstret och snacka med dem! När de inte är där kommer blåmesen och pickar mot rutan och frågar efter dem -.-

    SvaraRadera
  4. du får göra något fredsavtal mellan dom ;D

    SvaraRadera