söndag 9 november 2008

Stirrig


Jag blir helt stirrig, idag vägde Hugo mindre än vanligt, och har han inte varit konstig den senaste tiden, har han inte dessutom ruggat ovanligt länge?
Ja, ingen tvekan. Han är nog döende igen.
Varför finns det ingen veterinär här som jag kan åka till och bröla ut min ångest hos?? Varför kan jag mer om gojor än veterinärerna på den här ön. Det är inte kul. Inte ett dugg kul.
Fast det finns förstås psykologer, det kanske vore något för mig!

Hugo bara tittar nedlåtande på mig. Eller är det en halvsidig ansiktsförlamning som får honom att se ut sådär? Hur ska det här gå, ojojoj.

5 kommentarer:

  1. Oj, oj - hoppas det inte är någon fara - hoppas också att ni får någon papegojkunnig veterinär till ön.

    SvaraRadera
  2. Visst ä det tråkigt med att de flesta veterinären bara kan saker om hundar/katter... Men det är nog ingen fara med lille Hugo :)

    SvaraRadera
  3. Ja, hoppas att det går bra! Men jag såg att du hade kommenterat hos mig och sagt att det såg ut som kvalster. Så jag tänkte bara informera om att han har svamp men jag har medicin mot det och han är nästan helt frisk. :)

    SvaraRadera
  4. Hm... han ser bara ut att vara trött på ditt tjat om hans vikt och allt. ;) Idag har jag vägt mina två för första gången! Mango vägde 52g och Mollys vikt är hemlig! Ha ha ha!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Lilo, han är bara trött på sin nojiga mamma. Det där är hans onda öga. Han ser ut att tänka: "Jag behöver mer hirs! Det är ju det jag sagt hela tiden!!!"

    SvaraRadera