måndag 27 september 2010

Unga russin

Om någon missat det kan jag berätta att undulaterna, med Rosie i spetsen, för tillfället gör sitt bästa för att vinna ogillande-poäng. Nymferna däremot, de beter sig exemplariskt, leker snällt, uppför sig artigt, sover inte i sängen, bajsar inte på datorn och visslar glatt istället för att skrika. Det är nästan ännu obehagligare än bråkstinna undulater, just för att det är så onaturligt. Förvisso är jag övertygad om att enda anledningen till att de två beter sig så bra är att de tycker det är lägligt att låtsas vara hanterbara precis samtidigt som undulaterna är oregerliga. De försöker bara vinna över mig till sin sida på enklast möjliga vis, vilket de givetvis lyckas mycket bra med eftersom jag är så lättköpt. Just nu får de tex äta upp hemodlade vindruvor, vet ni hur goda sådana är??? Jag vill helst bara ha dem för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar