måndag 1 mars 2010

Saker och ting

I samband med en städning hittade jag två roliga julklappar fåglarna fått från Åsa, men också hela mitt transportbursförråd, det tycks vara lite som handväskor, fåglarna behöver olika modeller olika årstider.
1. Min bästa, en gammal hamsterbur som undulaterna brukar få resa alla fyra i, den är rätt stor och så har jag sytt ett överdrag till den.
2. Nån mjuk tyggrej jag köpte till Isabella när det var akut i somras. Ingen åt sig ut ur den fast man kunde tro att det skulle hända efter fem röda, Lizette har också åkt i den och kom inte hon ut gör ingen det.
3. En bra bur med stor lucka i taket! Fick den av Knytt, endast Rosie har åkt i den än så länge, funderar att ha en av nymferna i den alternativt 1 nymf eller 4 undulater så bur ett blir över till en nymf. (är ni med??)
4.&5. Söta små saker från ferplast, Fjådor kom i den blåa och den gröna har ännu icke invigts.


Och de två gungorna nedan fick de i julklapp av Åsa! Tack så väldigt säger jag å de bortskämda ligisternas vägnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar