söndag 20 september 2009

Vädrar


Jag insåg nyss att ingen av fåglarna ruggar nu! (ja om man inte räknar med Isabella som sitter och sliter av sig fjädrar för fulla muggar). Hur ofta händer det egentligen att alla mina fåglar ser snygga ut?! Samtidigt! Jag vet i alla fall att tillfällena kan räknas på ena fingrets nagl(el)ar. Jag vädrar en katastrof, de måste ha något riktigt obehagligt på gång nu när det varit så bra i flera veckor. (bilden ovan är alltså gammal, han ruggar som sagt inte nu)

4 kommentarer:

  1. Oh no! Jag tror de planerar en samruggning! Alla på en gång! Du kommer få vada fram i fjädrar!

    SvaraRadera
  2. Nåt måste det vara!

    Tänk om alla fåglar var som Peppiga Pia - då hade de ruggat två gånger om året - that's it! Hon är ett riktigt litet föredöme :)

    SvaraRadera
  3. Oj då, nu kommer du nog få det jobbigt :P

    Buster har inte ens börjat rugga :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fåglar ni har! Jag skulle också vilja ha en :D Du får gärna kika in lite på min blogg också, jag har nyss börjat den så det skulle vara kul att höra vad nån tycker om den :)

    SvaraRadera