söndag 22 mars 2009

SMS

Livliga smskonversationer pågår mellan mig och SysterH (som har både fågeln och SysterE hos sig, syster E ska köra hem Fjådor). Övrig information: Windy är en katt, en ragdoll.

H: Citronmeliss? Alfaalfagroddar? Vad mer vad mer?
Jag: Japp allt går bra!
H: Bra! Han gillar Velvets melodifestivalslåt, då sjunger han med!
Jag: Ganska bra smak ganska bra smak.
H: Ha ha! Den där fågeln är inte klok! han gör olika akrobattrix, hänger i en tå, hänger upp o ner, vrider sig runt så han har ryggen mot gallret o benen rakt ut åt sidorna. Dessutom blev han helt upplivad när Windy satte sig vid buren! Han klättrar så nära henne han kan o pratar med henne! De nosar på varanda o han fluffade in sig i hennes päls som stack in genom gallret. Sen när hon ville gå nafsade han efter hennes svans! XD
Jag: HAAAAAAAHA! Låter farligt, tänk om han är allergisk??
H: Det tror jag inte med tanke på hur han fluffar in sig i hennes päls som om han aldrig gjort annat! Han verkar vara en perfekt liten tuffing för din flock. Stackars Winchester ha ha ha...
Jag: Ännu en galning, preciiis vad Winchester önskade sig.
H: Ja jag kan livligt tänka mig det! Men det KAN ju också hända att han kommer att hålla ihop med W mot tjejerna. Då blir det riktigt kul XD !
Jag: Det skulle behövas! Jag hoppas du fotar minsta rörelse.
H: Han är absolut den retsammaste lilla fågel jag någonsin träffat! Windy flyttar sig hit o dit o han följer efter. Försöker nafsa på hennes öron när hon ska titta ut genom fönstret, sticker ut stjärtfjädern genom gallret rakt i ögat på henne. Nu bygger han en koja på botten av torrt gräs o stora torra blommor så det prasslar så Windy blir alldeles okoncentrerad. Avril o Petronella kommer att få en värdig motståndare!
Jag: Hoohooho han låter underbar!
H: Ja jag ska visa dig senare. Nu måste jag baka en födeledagskaka åt E först.
Jag: Vilken service! Ingen rast och ingen ro. Så går det när man är äldst.
H: Sannerligen! XD Nu sitter fågeln i groddarna och äter hirs... Suck!
H: Åh nu badar han i vatenskålen.. NÄR blir det onsdag?? Jag har fem andra busfrön redan!
Jag: Det är helt okej med mig om det blir onsdag om en halvtimme eller så *tittar på klockan*


Beklagar att ni nog somnade. Men powernaps kan vara bra i dagens stressade samhälle!

3 kommentarer:

  1. Åh, badar i vattenskålen! Det gör storasyster Kerstin också :)
    Kanske får du en riktig badanka i ditt gäng till slut.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas hoppas hoppas det!

    SvaraRadera
  3. Kerstin tycker iofs att blomsprutan är läskig, men hon dyker ned i vattenskålen (som är ytterst liten just för att jag inte vill det) titt som tätt.
    Mina har en tendens att göra skillnad på dusch och bad. Baltzar duschar, Pia badar, Kerstin badar och Calle undviker vatten så gott det går... Knasbollar :)

    SvaraRadera