söndag 8 mars 2009

Renovering

Igår råkade jag inse hur hopplöst tråkigt det hade blivit här inne. Så det vårstädades för fulla muggar. Jag tvättade tom fönstren. Vilket var rätt välbehövligt bör tilläggas. Detta ledde till att det i morse var så ljust att varken jag eller fåglarna kunde se något. Jag är väldigt nöjd och det blev även fåglarna efter att de fått sura uppe på garderoben ett par timmar. Alla platser har olika teman i leksaksväg.


Rainbowtema, nästan bara köpeleksaker.


Rosa fönstret. Fint tyckte Avril.

Sen råkade det tyvärr spåra ur lite så även det här trädet blev rosa, allt för att matcha klurisen som absolut måste hänga precis i det där trädet.

matstationen fick ett staket. Småbarnsstaket. Oihihi.

Nya rörpinnen och en omgjord gunga som jag hör och häpna har gjort själv. Temat är rödblått, Winchester hade hellre velat ha gröngrönt. Petronella gillar det i alla fall.

Närbild på gungan, så fin *klappa*

Sen bytte jag ut två gungor som bara tog upp flygutrymme mot en liten gren. DEN tyckte fåglarna om trots att de gjorde allt för att dölja det. Dessutom hängde jag upp en grön kluris. Det var nog mest därför Winnie gillade pinnen.

För att bryta av lite mot allt välordnat tyckte jag att det behövdes ett lumpis-träd. Så där hängde jag upp en hel hög med mindre fina leksaker. När jag nöjt betraktade hur slitet och fint det blev det insåg jag att det bara var leksaker jag byggt som hängde där. Typiskt.


Det fick bli en förskottspresent åt Winchester. Jag bjuder på en länk till den som utan att fuska kan komma på vad jag syftar på.

5 kommentarer:

  1. Vi gissar på att Winchester flyttade in den här dagen för ett visst antal år sedan :)
    Calle tycker förresten att det rosa trädet ser väldigt vackert ut. Han tycker om rosa.

    SvaraRadera
  2. Med tanke på hur ivrigt du firar precis allt som någon över huvudtaget kan komma på att fira så är det väl första dagen Winchester ruggade eller nåt...

    SvaraRadera
  3. Hoho vilka gissningar, Doux var bäst men för luddig och H's var roligast!

    SvaraRadera