onsdag 6 januari 2010

Lizette

Ibland undrar jag vem som planerar saker åt mig, endel grejer verkar vara meningen att hända även om det kan ställa till onödiga mängder problem (för mig). Som att det ringer en orolig nymfuppfödare 2 dagar efter att jag kommit till Knytt. Hon har precis räddat tillbaka en av sina favoriter från ett mycket tvivelaktigt hem. Eftersom Isabellas plockning inte blivit mycket bättre och hon inte hade någon större lust att leka med undulaterna vore det ganska passligt att försöka tussa ihop henne med en annan fågel. Flera har hört av sig och frågat om jag kan ta deras nymfer men jag har alltid tackat nej.

Jag var väääldigt osäker på den här också ända tills det visade sig att hon bott ihop med Isabella tidigare! (De har båda haft 4 hem var innan de kom hit, antagligen därför Isabella plockar sig). Hon och Isabella hade tydligen kommit synnerligen bra överrens tidigare, anmärkningsvärt med tanke på att Isabella påstår sig avsky andra fåglar.

Nu hoppas jag att hon ska uppföra sig så hon får bo kvar här. Hon är väldigt väldigt söt i alla fall!

1 kommentar: