söndag 17 januari 2010

Badulat


Sedan begynnelsen har jag klagat på att mina fåglar inte gillar att bada. Jag nämner det faktiskt så fort jag får en chans. Om någon säger "vilket vackert väder det är idag" svarar jag sorgset "jaaaa... och inte gillar de att bada heller :( :( :( :(" Och när alla andra säger "God Jul!" så säger jag "förr i tiden badade alla vid juletider *snyft*"

Hur som helst; idag fick de för första gången på evigheters evigheter en vettig badbalja, i vanliga fall försöker jag duscha dem, vilket de som sagt hatar. För länge sen, när Avril var liten, hade de jämt badskålar tillgängliga och de ville aldrig ens se åt dem. Men idag fick de som sagt en igen, och eftersom de bara älskar att dumförklara mig offentligt dök både Fjådor och Rosie i med huvudet före lyckligt fluffandes om att de känt sig alldeles vanvårdade den senaste tiden som aaaldrig fått bada fast de bett så snällt.

Nu tror jag att de väntar på att jag förtjust ska börja skryta om att "miiina fåglar, de badar minsanna alltid" så att de kan få en chans att börja badvägra helt och ringa djurskyddsmyndigheten och skrika att de håller på att bli dränkta.

BAH säger jag om den saken. Men i alla fall: de badade!!!!11ett

5 kommentarer:

  1. Kerstin tycker att det var på tiden att lillebror tog ett bad :)

    SvaraRadera
  2. Så söta de är. Alltid så gulligt med kladd runt munnen :).

    SvaraRadera
  3. Ja du... mina badstrejkar också. Och ska jag duscha dem måste de vara i buren. Annars blir Mango så panikslagen att han störtflyger och kraschar någonstans. Hopplösa är de!

    SvaraRadera
  4. Här är det fullt slagsmål om badbaljorna. Alla ska vara i samtidigt;))
    Otroligt vad duktig du är på att fotografera!!
    Kram
    Christel

    SvaraRadera