torsdag 19 november 2009

Kors i taket


Igår blev jag slutligen så trött på "sommarinredningen" att jag rev ut lite alltför gamla grenar och släpade in kroppsdelar från en nyfälld björk. De grövsta delarna hängdes upp och riset band jag till buketter som jag fäste på i träden. Det konstigaste av allt var hur stormförtjusta fåglarna blev, de brukar alltid skriva hatbrev när jag tar ut deras insuttna pinnar. Hemligheten verkar vara att låta dem leva i misär i veckor, då börjar de plötsligt uppskatta en igen, helt oförtjänt.

2 kommentarer:

  1. Jag behöver nya grenar till buren. Du kan väl komma hit med några?? Det är ju bara en båtfärd bort och jag kan bjuda på middag och... chips? Sådant gillar du säkert! Godis och kakor skulle man nog kunna muta Amanda med så det vill du också ha! Välkommen! ;)

    SvaraRadera