söndag 29 november 2009

1:a advent!

Det är knappast någon som missat att det är första advent men jag tänket ändå ropa ut det så högt jag kan. Jag älskar snö och julen, tyvärr finns det inte en snöflinga så långt ögat når och av förklarliga skäl kan jag varken julpynta med levande ljus, giftiga amaryllisar eller julstjärnor i fönstren. Så jag sitter mest för mig själv i ett hörn och blundar och låtsas att det är julpyntat här fast det inte alls är det.

På tal om något annat, får inte ni också lite "som endast en mor kan älska"-vibbar när ni ser den här bilden? Petronella ser ut som en (blå) avocado, Fjådor ser ut att ha för många kromosomer och den gröna med axelvaddar ska vi inte ens tala om. Något vi borde tala om är däremot min fotoblogg, jag och Knytt har ordnat en ny designden. FINALLY.

Glad advent!

7 kommentarer:

  1. Åh, så väluppfostrade de ser ut, när de sitter så där fint på rad. Ack vad skenet kan bedra... :-)

    /Timjan

    SvaraRadera
  2. I kväll ska jag ha högläsning igen för mina barn, har samlat ihop några veckor nu från Kraxarna så ikväll blir det skrattfest.
    Fundering/fråga:
    Är det normalt att undulater som vanligtvis kastar sig ut ur buren så fort man öppnar nu sitter inne och surar och allt som är nytt är adventsljusstakar och stjärnor i fönstren? Kan de vara så skeptiska? Vet ju att leksaker måste blängas på i två veckor innan de anfalls, men tror de på allvar att den oranga adventstjärnan är deras nya leksaksmobil? förmodligen...
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Då får jag se till att vakta min amaryllis då. Är hyacinter giftiga också tro? Fast jag har inga lampor att sitta på nära dessa växter, och det är ju lampor som är Mollys favoritplats, hon blir så snygg upplyst underifrån påstår hon.

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Vil tipse deg om et nytt undulatforum. :)
    www.undulater.no

    SvaraRadera
  5. Timjan: Det är lite som att de sover räv, fast de uppför sig räv istället.

    Jenny: Haha det var roligt att höra! Det är möjligt att de surar endast av principskäl, undulater är rätt svårtolkade i vissa situationer ;)

    Lilo: Jag hade fööör mig att de var giftiga i alla fall. Men jag har inte trippekollat, dock är jag ganska övertygad om att de inte är ätbara. Så länge de låter dem vara lär det ju inte vara någon fara i alla fall.

    Anonym: Oh, ska kika

    SvaraRadera
  6. Glad advent ^^ Jag får akta min julstjärna då, även om grabbarna verkar vara mer intresserade av att mysa med varandra och äta hirskolv, än att äta blommor.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker de ser ut som tre adventljus!

    SvaraRadera