måndag 12 oktober 2009

Helt fel

Ibland när jag kommer hem sent, som idag tex, och fåglarna får syn på mig skriker de "TJOHOTJOHOTJOHOTJOHO!!!!!" det högsta de kan och flyger runt som myggor på knark. Och trots att jag vet att man iiinte ska svara på obehagliga skrikljud blir jag alltid så pepp av deras hurrarop att jag skriker tillbaka lite. Så där är vi alla 5 och bara tokvrålar åt varandra av ren entusiasm. Och det är, om ni frågar mig, på gränsen till sinnessjukt. Det är dessutom ungefär det bästa sättet att skaffa sig fåglar med skrikovanor. Men åt det vill jag bara säga:
TJOHOTJOHOTJOHOTJOHO

3 kommentarer:

  1. Kan se det hela framför mig. ;) Det värsta jag vet är när Mango skriker rätt i mina öron för att få uppmärksamhet. Han fattar inte alls att man kanske vill släppa honom med blicken i några sekunder för att se på TV.

    SvaraRadera
  2. Haha! aa, ett par skrikande fåglar kan vara trevligt. Vid rätt tillfällen...

    SvaraRadera
  3. Haha jag avskyr när någon sitter på axeln och plötsligt får för sig att skrika sitt allra gällaste tjut

    SvaraRadera